zaterdag 10 juni 2017

Toiletgerief

Laten we het eens over toiletgerief hebben. Ik heb zelf altijd gedacht heel veel nodig te hebben. Op vakantie en verplaatsing had ik altijd gigantisch veel mee. Dingen die ik soms helemaal niet nodig had of in hoeveelheden die echt compleet overdreven waren. De meeste dingen zaten ook vol chemische stoffen en dus eigenlijk nog schadelijk ook.

Volgende week ga ik op tweedaagse naar Amsterdam voor een opleiding.
Dit is wat ik mee neem aan toiletgerief:

Links bovenaan een potje natriumbicarbonaat. Ik gebruik het om mijn tanden te poetsen en het helpt ook bij maagzuur. Daarnaast een stukje shampoo, een scheermesje met extra mesjes (die ik overigens gewoon ga thuis laten), een tandenborstel en een stuk zeep.
De steen onderaan links is een aluinsteen die ik als deodorant gebruik.

Ik kijk helemaal uit naar mijn tripje!



8 opmerkingen:

  1. hoe werkt die steen dan? Ziet er enorm beperkt uit, als ik aan mijn eigen toiletzak kan ik precies nog wel iets leren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of cocosvet, alles in één: deo, massageolie, haarmasker, glijmiddel, bodycrème en wie weet wat nog allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cocosvet smelt. Ik heb ooit een toiletpapier vol olie gehad. Geen pretje.

      Verwijderen
  3. Cocosvet smelt. Ik heb ooit een toiletzak vol olie gehad. Geen pretje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naast dat het geen afval veroorzaakt, ziet het er ook gezelliger uit dan al het standaard plastic, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook. Geen schreeuwerige kleurtjes. Geeft rust in mijn hoofd.

      Verwijderen
  5. Als je nu eens een stukje Dr.Bronners zeep meeneemt, kan je gebruiken voor het poetsen van je tanden, shampoo, zeep, scheerschuim.

    BeantwoordenVerwijderen