dinsdag 13 juni 2017

Groentenzakjes

Na alle kritiek die gegeven werd over Trump en het terugtrekken uit het klimaatakkoord wil ik u even vragen diep in eigen boezem te kijken. Doen wij niet net hetzelfde? Gaan wij niet gezellig met zijn allen verder met de vervuiling van deze mooie aarde?

Ik erger me bijvoorbeeld blauw aan mensen die nog steeds plastic zakjes gebruiken om in de supermarkt hun groenten en fruit in te verpakken. Lieve mensen, dat is helemaal niet meer nodig! Dat is zo simpel op te lossen.
OK, ik pleit schuldig. Ik heb het zelf ook jaren gedaan en weet ook dat het gewoon een handigheid is en de meeste mensen daar verder niet bij nadenken maar ik ben een denker. En deze kritische geest kan er met haar verstand niet meer bij.

Daarom wil ik deze tip graag delen met het volk opdat wij eindelijk eens af zouden geraken van die vervelende plastic zakjes. Het is een klein gebaar maar als iedereen volgt zijn we goed bezig!

Als je naar de supermarkt gaat en je je herbruikbare tas mee neemt, probeer dan ook eens wat kleinere zakjes mee te nemen. Ik deed ze vroeger los in de boodschappentas maar was ze dan na het uitladen van de boodschappen vaak kwijt en moest er nieuwe aanschaffen. Ook niet bevorderlijk voor het milieu, denk ik dan.

Dus maakte ik een zakje en stak er mijn groenten-en fruitzakjes netjes in. Allemaal bij elkaar en overzichtelijk. Het zakje steekt standaard in de boodschappentas en wordt na het legen van de boodschappen weer aangevuld.

O ja, klein detail. De stickers die ik verzamel na het wegen van de groenten en fruit, kleef ik op een kladpapier dat ik mee neem van thuis. Aan de kassa wordt het, na het scannen,  meteen weg gegooid. Scheelt bij mij thuis weer een beetje afval.



Dit zijn de zakjes die ik heb. Sommige doorzichtig en andere niet. Drie er van heb ik bij Bioplanet gekocht en de rest zijn zakjes waar balletsloefjes en een pyjama in zaten. Allemaal wasbaar.



Alles overzichtelijk in het zakje.




Klaar!

Wie volgt??

2 opmerkingen:

  1. Ik heb voor mijn moeder en mezelf een reeks groentezakjes gemaakt van oude glasgordijen. Hierdoor ziet de kassierster ook vlot wat er in zit.
    Alles zit in een grote tas waar ik de boodschappen in doe, die dan (wanneer ze leeg is) standaard in de auto ligt. Vergeten mee te nemen is dan geen excuus meer.

    BeantwoordenVerwijderen